Nákupy

Nakupování a vrácení zboží

Při nákupu z eshopu máte dva týdny na vrácení zboží zpátky. Tohohle pravidla spousta lidí využívá, ba až zneužívá a tak bohužel poškozuje některé eshopy. Stává se tak obrovským fenoménem, který může eshopu velice ublížit. Jak je to možné?

platební karta

Na vrácení zboží do eshopu máme dva týdny, zatímco při nákupu v kamenné prodejně nám majitel nemusí poskytnout nic, v případě eshopu se můžeme těšit z kompletního vrácení peněz. I většina kamenných obchodů nemá problém nepoužité zboží vyměnit, mohou již však odmítnout vrátit peníze. Na vrácení zboží na eshop máte zákonné právo, ale má to své podmínky. Zboží musí být odesláno zpět maximálně 14 dní od převzetí zboží, nesmí být používáno, nijak poničeno. Pokud je zboží poničeno, pak máte nárok na reklamaci.

Samozřejmě stejně jako u všeho, i v tomto případě se našli lidé, kteří tohoto práva velice často zneužívají, a tím mohou eshopy poškodit. Jsou totiž lidé, kteří na jednom eshopu objednají třeba deset párů bot, které si vyzkouší a devět párů za dva týdny vrátí zpět. Jenže pokud se jedná o sezonní produkty, zákazník tak v jednu chvíli blokuje devět párů bot, které by si někdo mohl koupit a po navrácení na eshop se již prodat nemusí. Problém je třeba u dětských bačkůrek do školky. Během začátku září se na eshopech prodají úplně všechny, postupně se jich však více jak polovina vrátí zpět v rámci práva na vrácení zboží. Majitelé obchodů již tyto botičky jen těžko prodají, protože sezona nakupování těchto botiček minula a v průběhu roku se prodávají pouze po pár kusech. Stejně tak se může jednat o zimní obuv, letní obuv, nebo třeba sportovní pomůcky, které jsou potřeba jen jednou za rok, v určitý čas.
logo eshopu na klávesnici

Pokud tedy nakupujete na eshopech a počítáte s tím, že budete část zboží vracet, přemýšlejte nad tím, co je to za zboží a zkuste si je nejprve v kamenné podejně zkusit. Vyhnete se tak zbytečnému nakupování velkého množství zboží, které zase budete vracet.